یادداشتهای شخصی احمدرضارحیمی

"بسم رب الشهدا و الصدیقین"
در پانزدهمین روز از ماه خدا در یکی از سالهایی که فرزندان آقا روح الله سودای آسمانها را داشتند به جرگه زمینیان پیوستم. آشنا به علوم آسمان و زمین و علاقمند به تاریخ معاصر ایران.این علاقه من را به سیاست کشاند ولی اهل سیاست نیستم، معتقدم سیاست "اهل"خودش را دارد و ما "اهلیت"آن را نداریم.منتظر انتقادات و پیشنهادات شما هستم.
arrahimi@chmail.ir
اینستاگرام
https://www.instagram.com/ahmadrrahimi

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

۲ مطلب در آذر ۱۳۹۵ ثبت شده است

نقشه را بردارید و نگاهی به اطرافمان بکنید. سوریه، عراق، افغانستان، پاکستان، بحرین، یمن، لبنان و... همه گرفتارند؛ یا گرفتار جنگ یا گرفتار حکومت های دست نشانده. این توطئه دشمنان اسلام است. آنها می ترسند که اگر مسلمانان متحد شوند، منافع شان به خطر بیفتد و نتوانند منابع ملتهای مسلمان را چپاول کنند. پس سیاست "تفرقه بینداز و حکومت کن" را پایه ریزی کردند تا مسلمانان را به جان همدیگر بیندازند. پادزهر این سیاست ،ابتکار امام خمینی (ره ) و طرح هفته وحدت در جهان اسلام بود.رویکرد ایجابی که نه تنها یک تاکتیک نیست بلکه استراتژیک و راهبردی می باشد و این رمز پیروزی اسلام بر استکبار جهانی می باشد.امروز اگر خبرهای خوبی از سوریه به گوش می رسد به خاطر این است که مدافعان حرم، شیعه و سنی در کنار یکدیگر ایستاده اند ودر برابر دشمن مشترکشان میجنگند. حضور اهل تسنن در پیاده روی اربعین که قطعا سال به سال بر تعدادشان افزوده می شود از پیوندهای مبارک شیعیان و اهل تسنن می باشد. بنابراین پیاده روی اربعین و مدافعان حرم را می توان از رویش های وحدت اسلامی نامید.


پی نوشت:

ان شاء الله در آینده این یادداشت بسط داده می شود. 

  • احمدرضا رحیمی

شاید تلاقی هشتم ربیع الاول سالروز شهادت امام حسن عسگری با این ایام (عیدالزهرا) را بتوان این گونه تحلیل کرد که این دو مقطع یک وجه مشترک دارند و آن افراطی گری است . در دوران امام حسن عسگری هجمه عظیم انحرافی – فکری، اسلام و جامعه اسلامی را تهدید می کرد.گروهای زیادی در این مقطع به لحاظ پایگاه فکری ظهور کردند که سعی داشتند نوع نگاه خود از اسلام را - که همان افراطی گری بود- تفسیرکنند و برداشت خود را از دین بر دین حاکم کنند که در این شرایط حساس امام حسن عسگری به شیوه های مختلف در برابر این گونه کج روی های فکری ایستاد و نگذاشتند اسلام در برابر این جریانها منفعل شود.البته این که چرا جامعه اسلامی در این مقطع به این سمت سو رفت را کارشناسان و خبرگان دینی پاسخ بدهند ولی یکی از از علل های روان شناختی این پدیده، نگاه سطحی وعدم ژرف نگری به دین اسلام است. این بحث ناظر به این ایام باصطلاح عیدالزهرا می باشد برداشت افراطی از دین باعث شده آنچنان کور و کر شویم که صحبتهای مراجع عظام تقلید و روحانیت را نادیده بگریم حتی این قدر وقیحانه عمل کنیم که وقتی ولی فقیه هم فتوای حرمت جسارت به مقدسات اهل تسنن را می دهند به زبان بی زبانی می گوییم: "خوب این نظر رهبری است ونظر من چیزی جز این است". این همان سطحی نگری در دین است این همان افراطی گری است که باعث شده دستاویزدشمنان اسلام و تشیع بشود فلذا اگر امام معصوم هم در این دوران زندگی می کرد با این فکر مبارزه می کرد.بنا براین درسی که از این دو مقطع تاریخی می گیریم  افراطی گری در دین را شناختن و مبارزه با آن می باشد

  • احمدرضا رحیمی