یادداشتهای شخصی احمدرضارحیمی

"بسم رب الشهدا و الصدیقین"
در پانزدهمین روز از ماه خدا در یکی از سالهایی که فرزندان آقا روح الله سودای آسمانها را داشتند به جرگه زمینیان پیوستم. آشنا به علوم آسمان و زمین و علاقمند به تاریخ معاصر ایران.این علاقه من را به سیاست کشاند ولی اهل سیاست نیستم، معتقدم سیاست "اهل"خودش را دارد و ما "اهلیت"آن را نداریم.منتظر انتقادات و پیشنهادات شما هستم.
arrahimi@chmail.ir
اینستاگرام
https://www.instagram.com/ahmadrrahimi

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

یادداشت امروز: فروشنده پیرمرد بی انصاف!

دوشنبه, ۱۲ آذر ۱۳۹۷، ۰۹:۲۵ ق.ظ

در این اوضاع اقتصادی بی سروسامان و فاقد هرگونه نظارت بنظرم اگه برای خرید به فروشنده های مسن سال مراجعه کنیم احتمال این هست که خریدمون با یک قیمت مناسب انجام بشه. چند روز پیش برای خرید پیراهن به یک مغازه مراجعه کردیم.فروشنده این مغازه پیرمرد بود. به ایشون گفتم یه پیراهن سفید میخام که جنس پارچش خوب باشه، زود چروک نشه و راحت هم اتو بخوره. رفت حدود چهار پنج دقیقه ای گشت و یک پیراهن اورد و شروع کرد به توضیح دادن که این جنسش چیه،مارکه و...پیراهن رو که دیدیم من و خانمم همون اول پسندیدیم. گفتم که میخام پرو کنم گفت نه ببر خونه تستش کن اگه خوب نبود بیار عوضش می کنم! گفتم چرا خونه؟ همین جا! گفت نه اینجا نمیشه میبینی که اوضاع رو (بهم ریختگی مغازه).به خاطر همین من  یه کم مردد شدم که بخرمش گفتم نه نمیخرم  و از ایشون تشکر کردم  و فروشنده یک نگاه عمیقی بهم کرد.
رفتیم مغازه دیگه باز یه فروشنده پیرمرد دیگه!! یه پیراهن سفید اورد برامون و شروع کرد به توضیح دادن. پیراهن رو که دیدیم هیچ کدوممون نپسندیدیم و با پیراهن قبلی مقایسه کردیم اصلا کیفیت قبلی رو نداشت.ازش پرسیدم قیمتش چند؟ گفت 80 هزار تومن! یه کم فکر کردیم گفتیم نه نمیخایم از ایشون هم تشکر کردیم و رفتیم هنوز از در مغازه رد نشده بودیم که یه دفعه گفت بیایید 45 هزار تومان!!!!گفتیم نه. رفتیم یه کم بالاتر و دوبار از مغازش که رد شدیم دوباره گفت بیایید 40هزار تومان!!! من واقعا از  رفتار این پیرمرد بهت زده شدم از این تفاوت قیمت، پیش خودم میگفتم حالا اگه یه جوون بود این برامون راحت تر هضم میشد ولی چرا این پیرمرد؟
خلاصه به این نتیجه رسیدیم که همون مغازه اولی بریم ولی چون خجالت میکشیدیم گفتم بریم نزدیکش صحبت کنیم تا صدامون بزنه و ازقضا همین هم شد! صدام زد شاداماد! بیا من 50ساله این کارم مطمئن باش جنس خوب بهت میدم! این پیراهن الان تو بازار 120تومن کمتر نیست ولی چون از پارساله 95 تومن میدم ببر استفاده کن اگه نپسندیدی، چون جنسش رو میدونم چیه. خلاصه با همین قیمت ولی یه کم گرون خریدیم.

واقعا همین الان هم که دارم مینویسم هنوز برام حل نشده که چرا اینجوری رفتار کرد و به خودم میگم این فکر نمیکنه قبر داره قیامت داره یه روز باید جواب بده.بنظرم گرونی این روز ها بهونش دلاره وگرنه شاید بیش از شصت هفتاد درصد دلیلش طمع و بی انصافیه!همین دیروز یکی از فروشندگان میگفت فلانی مگه دلار این روزها ارزون نشده ولی چرا یه قلم جنس مغازم 150هزارتومن همین امروز افزایش قیمت داشته!!! خدا بهمون رحم کنه این خودش امتحانه برای ما


این هم تصاویر درخت نارنج خونمون که خیلی زیباست به خصوص شبها

   

  • ۹۷/۰۹/۱۲
  • احمدرضا رحیمی

نظرات  (۱)

ماشالا به این نارنجا......دلم خواست:(
یاد اونروز بخیر البته پیرمرد اولی صداقتش هم مشخص بود...توکارشم خبره بود:)
پاسخ:
درسته

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی