یادداشتهای شخصی احمدرضارحیمی

"بسم رب الشهدا و الصدیقین"
در پانزدهمین روز از ماه خدا در یکی از سالهایی که فرزندان آقا روح الله سودای آسمانها را داشتند به جرگه زمینیان پیوستم. آشنا به علوم آسمان و زمین و علاقمند به تاریخ معاصر ایران.این علاقه من را به سیاست کشاند ولی اهل سیاست نیستم، معتقدم سیاست "اهل"خودش را دارد و ما "اهلیت"آن را نداریم.منتظر انتقادات و پیشنهادات شما هستم.
arrahimi@chmail.ir
اینستاگرام
https://www.instagram.com/ahmadrrahimi

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

کرامتی عجیب از شیخ محمد طه نجف

دوشنبه, ۲۶ آذر ۱۳۹۷، ۱۰:۱۳ ق.ظ

یکى از طلبه هاى مرحوم شیخ محمد طه نجف (از علماى بزرگ نجف اشرف که پیش از مرحوم آخوند خراسانى مقام مرجعیت داشت) استاد و جمعى از طلاب را به میهمانى در خانه خود دعوت کرد. مرحوم شیخ محمد طه نجف دعوت را پذیرفت. میزبان سفره اى گسترد و با نان و خرما از حاضران پذیرایى کرد. همگان نان و خرما خوردند، اما شیخ به خوردن خرما بسنده کرد. اصرار صاحب خانه نیز نتوانست شیخ را وادار به خوردن نان کند. این کار شیخ تعجب حاضران را برانگیخت و استاد دلیل این کار را نیز بیان نکرد. روزى یکى از طلاب خدمت استاد رسید و علت نخوردن نان را از ایشان پرسید و براى روشن شدن قضیه، به شدت پافشارى کرد. استاد در پاسخ گفت: به دلیل حرمت یا نجاست نبود که از خوردن نان خوددارى کردم، بلکه از آن جهت بود که بانویى که نان را پخته بود، براى تهیه آن، فضیلت نماز اول وقت را از دست داده بود. طلبه سؤال کننده، محضر استاد را ترک کرد و شتابان خود را به طلبه میزبان رساند و ماجرا را با او در میان گذارد. صاحب خانه از آن زن ما وقع را پرسید و آن زن گفته شیخ محمد طه نجف را به طور کامل تأیید کرد. جاى تأمل دارد که: شیخ محمد طه نجف چگونه و با کدام پشتوانه اى به این حقیقت پى برده بود؟


  • ۹۷/۰۹/۲۶
  • احمدرضا رحیمی

نظرات  (۱)

جالب بود
پاسخ:
ممنونم.موفق باشید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی