یادداشتهای شخصی احمدرضارحیمی

"بسم رب الشهدا و الصدیقین"
در پانزدهمین روز از ماه خدا در یکی از سالهایی که فرزندان آقا روح الله سودای آسمانها را داشتند به جرگه زمینیان پیوستم. آشنا به علوم آسمان و زمین و علاقمند به تاریخ معاصر ایران.این علاقه من را به سیاست کشاند ولی اهل سیاست نیستم، معتقدم سیاست "اهل"خودش را دارد و ما "اهلیت"آن را نداریم.منتظر انتقادات و پیشنهادات شما هستم.
arrahimi@chmail.ir
اینستاگرام
https://www.instagram.com/ahmadrrahimi

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

شهدا از دست این مسئولین شرمنده ایم

سه شنبه, ۱۴ مهر ۱۳۹۴، ۰۴:۴۲ ب.ظ

مسولین مشغول کارند/طرح یادمان شهدا همچنان روی میز

در حالیکه بیش از پنج ماه از خاکسپاری پیکرهای پاک شهدای گمنام دولت اباد می گذرد و بیش از سه ماه از تصویب طرح نماد یادمان، شواهد نشان می دهد هنوز کوچکترین اقدامی جهت عملیاتی شدن این طرح نشده و مثل اینکه قرار نیست این اتفاق در آینده نزدیک  بیفتد.آنچه که جای بسی تامل دارد، این است که پنج نهاد موثر شهرستان در این خصوص تصمیمی گیری کرده اند و باید پیگیر مراحل ساخت سازه یادمان باشند  ولی مثل اینکه هیچکدام از مسولین دغدغه ای جهت اجرایی شدن این مصوبه ندارند، چراکه اگر دغدغه ای بود این اتفاق در همان چند روز پس از تصویب طرح یادمان  وارد مرحله عملیاتی می شد.

مقام معظم رهبری در سخنان 18 شهریور ماه سال جاری در دیدار با هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم بیان کردند: حفظ و تقویت روحیه ی انقلابیگری بویژه در جوانان یکی از راههای مقابله مقتدرانه با دشمنی های پایان ناپذیر شیطان بزرگ می باشد. بنظر نگارنده راقم این سطور، یکی از مصادیق بارز روحیه انقلابی گری ،حفظ و تقویت فرهنگ شهادت در بین عموم مردم و بالخصوص نسل های سوم و چهارم انقلاب می باشد که اگر مسولین و مردم در حفظ این فرهنگ الهی توجه ویژه داشته باشند ،یکی از دستاوردهای آن، جمله امام خمینی می باشد که فرمودند:ملتی که شهادت دارد،اسارت ندارد.

مطلب دیگری که باید بدان اشاره شود،شعار معروف "شهدا شرمنده ایم " می باشد. یک نکته ظریفی در این شعار می باشد که غالبا مورد غفلت قرار گرفته ، این است که این شعار جهت تنبه و بیداری مسولین می باشدنه مردم!زیرا مردم در همه مقاطع ثابت کرده اند که عاشق این نظام هستند و حاضرند جان خودشان را در جهت حفظ اسلام و انقلاب بدهند؛ وحالا این مسولین هستند که باید عملا نشان دهند که در مسیر شهدا و زنده نگه داشتن یاد شهدا گام برمی دارند. بعنوان مثال در تحریم های اقتصادی مستکبران، بیش از سه دهه است که مردم مقاومت کرده اند و خم به ابرو نیاورده اد، در عرصه انتخابات که مهر تایید مردم برای نظام می باشد، بالاترین مشارکت ها را داشته اند، در فتنه 88 در حالیکه  کشور بیش از شش ماه توسط فتنه گران دچار اغتشاش و اختلال شده بود، این مردم بودند که حماسه 9 دی را خلق کردند و طومار فتنه گران را در هم پیچیدند، در مراسم تشییع شهدای غواص مردم حماسه ای بی بدیل آفریدند که زبان قاصر است از بیان این شکوه و عظمت حضور بصیرت گونه مردم و دهها مصادیق  دیگری که از حوصله این یادداشت خارج می باشد و همگی نشادن دهنده عشق و علاقه مردم به این نظام اسلامی می باشد.

در پایان امید است نهادهای انقلابی شهرستان برخوار، ستاد برگزاری نماز جمعه، ناحیه مقاومت بسیج برخوار، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ،بنیاد شهید مثل همیشه انقلابی عمل کنند  و هرچه زودتر در جهت ساماندهی قبور شهدای گمنام اقدامات مقتضی را انجام دهند.


درج یادداشت در خبرماه با زشت ترین تیتر ممکن!

  

  • ۹۴/۰۷/۱۴
  • احمدرضا رحیمی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی