یادداشتهای شخصی احمدرضارحیمی

"بسم رب الشهدا و الصدیقین"
در پانزدهمین روز از ماه خدا در یکی از سالهایی که فرزندان آقا روح الله سودای آسمانها را داشتند به جرگه زمینیان پیوستم. آشنا به علوم آسمان و زمین و علاقمند به تاریخ معاصر ایران.این علاقه من را به سیاست کشاند ولی اهل سیاست نیستم، معتقدم سیاست "اهل"خودش را دارد و ما "اهلیت"آن را نداریم.منتظر انتقادات و پیشنهادات شما هستم.
arrahimi@chmail.ir
اینستاگرام
https://www.instagram.com/ahmadrrahimi

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

یادداشت امشب: یزید درون!

دوشنبه, ۱۰ دی ۱۳۹۷، ۱۰:۲۸ ب.ظ

در مقطع یک ماه و چهل روز گذشته تونستم سه چهار کتاب در مورد موضوعی که توجهم را جلب کرده بود مطالعه کنم و ان شاء الله با خرید چند کتاب دیگر همچنان ادامه خواهد داشت نتیجه این مطالعات برام بسیار عالی بود خیلی افق دیدم رو نسبت به مسئله ای که دنبال می کردم باز کرد و از این بابت خیلی خوشحالم و البته صد افسوس که چرا تا پیش از این نسبت به این مسئله غافل بودم.

یکی از این کتابهایی که مطالعه کردم کتاب "رحمت واسعه" مجموعه بیانات کوتاه حضرت ایت الله العظمی بهجت ره بود. خیلی این کتاب مفیده و مطالعه اون رو بهتون پیشنهاد می کنم. در صفحه 194 این کتاب آقای بهجت تلنگری بهمون زدند که ذکر آن خالی از لطف نیست.

سعد وقاص، پدر عمر سعد، با اینکه از اصحاب شورا بود و با علی بیعت نکرد و از معاویه هم مهمتر بود، وقتی به معاویه رسید، گفت: السلام علیک ایها الملک! درود بر تو ای پادشاه. معاویه  به او اعتراض کرد که چرا امیرالمومنین نمی گویی؟ گفت: از این راهی که تو این منصب را به دست آوردی، اگر به من می دادند، نمی پذیرفتم!

آنچه معاویه و یزید بالفعل داشتند، ما بالقوه داریم. خیلی به خود مغرور نشویم . این طور نیست که آنها از جهنم آمده باشند و ما از بهشت.به خدا پناه می بریم!

  • ۹۷/۱۰/۱۰
  • احمدرضا رحیمی

نظرات  (۱)

همه لحظه هات پر از حضور زیبای خدای مهربان
پاسخ:
ان شاء الله،همینطور شما

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی