یادداشتهای شخصی احمدرضارحیمی

"بسم رب الشهدا و الصدیقین"
در پانزدهمین روز از ماه خدا در یکی از سالهایی که فرزندان آقا روح الله سودای آسمانها را داشتند به جرگه زمینیان پیوستم. آشنا به علوم آسمان و زمین و علاقمند به تاریخ معاصر ایران.این علاقه من را به سیاست کشاند ولی اهل سیاست نیستم، معتقدم سیاست "اهل"خودش را دارد و ما "اهلیت"آن را نداریم.منتظر انتقادات و پیشنهادات شما هستم.
arrahimi@chmail.ir
اینستاگرام
https://www.instagram.com/ahmadrrahimi

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

گزارش تصویری پیاده روی کربلا(قسمت دوم)

پنجشنبه, ۱۳ دی ۱۳۹۷، ۰۹:۳۰ ق.ظ

.:: جمعه 97/8/4 - اسکان در موکب حرم حضرت علی ع ::.

شب رو در موکب حرم استراحت کردیم و با اینکه هنوز داشت شام توزیع میشد ترجیح دادیم که از نان و ماستی که همراهمون بود استفاده کنیم . پس از نماز صبح و مختصری استراحت  به سمت حرم  حرکت کردیم. از بازار نجف وارد حرم مطهر شدیم و پس از حدود یک ساعت ونیم، نزدیک اذان ظهر بود که بدلیل ازدحام فوق العاده زیاد جمعیت از حرم خارج شدیم. برای نماز به مسجد نزدیک موکب رفتیم که متوجه شدیم این مسجد محل برگزاری نماز جمعه نجف است و امام جمعه نجف خطبه ها رو ایراد می کردند که بخشی از خطبه اول را هم به فارسی بیان کردند. نماز رو خوندیم و رفتیم به سمت موکب. نهار موکب قورمه سبزی بود با یک صف تقریبا دو کیلومتری. چاره ای نداشتیم رفتیم در صف ایستادیم. تیم تدارکات موکب اینقدر قوی کار میکردند که کسی در صف معطل نمیشد و در حقیقت در صف ارام ارام قدم میزدیم تا محل دادن نذری می رسیدیم. نکته که برام جالب توجه بود با این سرعت حدود دو ساعت نذری توزیع میشد و این یک امار چندده هزار نفری را رقم میزد. چون دوست داشتم شب اربعین کربلا باشم تصمیم گرقتیم امروز هم در نجف باشیم و شنبه صبح برویم مسجد کوفه و از انجا پیاده روی رو شروع کنیم. بعد از ظهر حول و حوش ساعت سه و نیم چهار بارندگی شدیدی شروع شد و تا حدود نیم ساعت ادامه داشت.

 
نهار موکب


تدارکات شام موکب رو تهیه می کنند

شام موکب که واقعا خوشمزه بود


 

مصلای نماز جمعه نجف

محل خوابمون


بنر برنامه ای در نجف

  • ۹۷/۱۰/۱۳
  • احمدرضا رحیمی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی